Review: Suami Aku Ustaz

Okay...this is my first novel review...aku rase lar...aku dah lame dah follow citer neh...tapi lama-lama jarang dah tengok novel neh kat website. Tuptup..kuar buku. Hah!ambik kau Amoy.

SUAMI AKU USTAZ??? then kahwen dalam umur 17 tahun...17???yap..17 years old....SPM pun tak lepas lagi dah jadi bini orang....isteri kepada ustaz merangkap sepupu sendiri...For me,citer neh OK! Sebab...aku tak pernah baca novel yang heronya seorang ustaz...serius...kalau aku..aku imagine je yang hero2 tu hensem,badan tegap (tapi tak berketul-ketul ye),tinggi,keje pangkat tinggi2,drive sport car,anak dato' ke tan sri ke dan agak cool..(huh!melampaunye kau imagine amoyyyy) Merapu dah neh.okay! CUT THE TOPIC and back to my main topic.


Dalam novel neh menceritakan konflik sorang budak yang TAK NAK kahwen dalam usia yang muda. Ye la..dier ade cite-cite yang nak dia capai sebelum dia berumah tangga. Tapi atas dasar kekeluargaan..dier kahwen gak dengan sepupu dier neh. Dengan syarat dier tak nak orang tahu dier dah kahwen terutama kawan-kawan baik nya di sekolah. Nasib baik si suami neh tadi sorang yang memahami..dier ikut je cakap si isteri.  Si isteri neh memang suka buat perangai..maklum la..masih remaja gitu..nak tau macam mana si suami ajar si isteri yang degil neh?? Hehehehehe...jawapan nya. Di dalam kelas waktu Pendidikan Islam. Memang bagi ayat kaw2 punyer..siap mention nama si isteri lagi..huahuahuahua..naseb baik tak pecah lobang...



Takat tu je aku nak cerita..kang aku citer panjang-panjang..mau habis satu buku aku citer...last2 korang tak beli plak novel neh..ceriter neh simple tapi menghiburkan...kalo tak...tak la mak aku boleh layan baca novel neh..siap gelak lagi. Mak aku cakap,dalam banyak-banyak novel yang aku beli..neh je novel yang tertarik nak baca.


# Mak,ada banyak gik novel kamek nok best bah.

Nak bagi berapa bintang ek?






Comments